HTML

5 hónap Finnország

Ez a blog egy Erasmus tanulmányi pályázatot megnyert hallgató élményeit, véleményét és helyesírási problémáit mutatja be. (De elsősorban a finn élményeket. )

Friss topikok

  • skizo... (törölt): Hajrá Jani!!! Ha tudsz valami gazdag angol csajt, aki beszél magyarul, és szívesen kivinne magával... (2011.02.10. 01:12) Kedd
  • postindex: Én ismerem ezt az ételt, de Tócsni néven. (2011.02.03. 21:45) Hétvége
  • juliacska.kulka1988: tetszik, írjál még. Anyukám is mindig sokat mesél a finnekről. (2011.01.28. 11:10) Késő kedd
  • DavJan: @postindex: Legalább van aki elolvasta a posztot :D (2011.01.20. 17:25) Nyolcadik nap - első hétvége
  • postindex: Szerintem a koreai srác komolyan vette,ha késik a tanár "el lehet menni haza":D Ezekszerint van bi... (2011.01.15. 17:52) Ötödik nap

Linkblog

Új hét

2011.03.20. 18:38 DavJan

A szünet után nehéz volt az újrakezdés. Újra reggel felkelni, visszaszokni a mindennapokba. Reggel tehát kicsit sietnem kellett az első órámra, egy kicsit el is késte. Rohanok a teremhez, kopogok és egy ismeretlen kínai nyitja ki az ajtót. Körbenéztem a teremben és senki sem volt bent. Nagy meglepődés, aztán értelmetlen kérdezősködés. Kiderült, hogy elfelejtették nekem megemlíteni, hogy negyedévváltás órarendváltozással is jár. Így tehát kiderült, hogy feleslegesen siettem be reggel, de legalább megtudtam hogy új órarendet kellene csinálnom. Gyorsan gép elé pattantam és megkezdtem a táblázatok összehangolását. Eleinte jól indult a dolog, egészen hétfő estig, mert kedden reggel már 9-11-ig egyszerre három órám is van több helyen. Végül a hetem elég érdekesre sikerült. Mivel sok óraütközésem van így maradt elég sok üres hely is ahova felvettem két új tárgyat. Egy tárgyamat sajnos végleg le kellett adnom mert nem indult a negyedik negyedévben sem. A tantárgyváltással kapcsolatban újabb papírmunkák ezrei. Rohangálás a TO-ra meg a tanárok után. Hétfő este azonban megpróbáltam az egyik új órámat. Sajnos 6 óra van egybe tartva így elég unalmas a végére, de a tananyag nagyon  élvezetesnek ígérkezik. Mindig is érdekeltek a optikai eszközök, kijelzők és azoknak a működési elve. Az optoelektronikai órán ezek működésébe és lényegébe láthatok bele.

Kedden így úgy sikerült összehozni az órákat. Délután szintén egy új tantárgyamat próbáltam meg ami leginkább az otthoni Digitális technikának a folytatása lesz. Az első óra 5 órát tart egyben így az is elég fárasztó. Ami a legmeglepőbb volt ezzel az órával kapcsolatban, hogy összesen két diák volt csak az órán. Egy másik kurzusról ismert finn és én. Nem tudom hogy a későbbiekben vajon megtartják e az órát, de örülnék neki.

A szerdai napom nem alakult másképpen mint ahogy eddig, de sajnos így is hosszú volt. Szerencsére jövő héten elvileg elmarad a tanítás így kimarad egy nehéz szerdai napom.

Csütörtökön újra csak érdekesen kezdődik a napom, mert 9 től van egy órám aztán 10-től megint egyszerre kettő van és 11 től meg már egy másik épületben folytatódik a 10kor elkezdődött másik órám. Délutánra akartam felvenni órát, mert elég üres, de azt a tárgyat is törölték amit oda felvettem volna.

Péntek a legnagyobb szívás, mert csak 2 órám van azok is 11-13-ig. Szóval ebédelni sem tudok és a délutánom fele is elmegy nagyjából. Most pénteken írtam egy matek vizsgát, amit idő előtt be tudtam fejezni így még ebédelni is el tudtam menni. Ebéd után benéztem a városba, aztán estefelé értem haza. Elég fáradt voltam így nem volt kedvem átmenni a szomszédban rendezett party-ra sem. Részben azért nem mert nem tudtam hova kell menni, részben azért nem mert egyedül nem volt kedvem átmenni. Mivel otthon maradtam így részt vehettem Bahrival, Ayhannal és Jennivel egy internetes focimeccs közvetítésen. Nem volt a legizgalmasabb, de lehet még mindig jobb volt mint alkoholra költeni sok sok pénzt.

Szombaton délig nem is történt semmi izgalmas, annyit leszámítva hogy lecseréltem a függönyöket mert a napéjegyenlőség hatására most már olyan korán világos van reggel, hogy mindig felébredek korán. Ayhannak szerencsére volt felesleges függönye így fel tudtam magamnak fabrikálni az új sötétítőt. Délután váratlanul megjelent Bahri. Felajánlotta, hogy elmehetnénk vásárolni a Prismába, mivel Jenni költözik és valami kis ajándékot akarna neki vásárolni. El is mentünk mind a négyen vásárolni. A vásárlásból hazatérve eszükbe ötlött hogy miért ne mehetnénk el korcsolyázni. Gyorsan bekaptam egy kis ennivalót, aztán leugrottunk a belvárosi tóhoz. Bahri mondta hogy korcsolyát tudunk bérelni a tónál így nem is aggódtam, hogy honnan lesz korcsolyám. Miután kibéreltem a korcsolyát észrevettem, hogy igaz korcsolyának korcsolya, de koránt sem olyan mint amit otthon szoktunk használni. Otthon jéghokis korcsolyát használtam eddig világ életemben és nem is sejtettem hogy ilyen korcsolya létezik. Ez úgy gyanítom hogy versenykorcsolya lehetett. A pengéje majdnem kétszer hosszabb volt és nagyon éles. Először nagyon furcsa volt aztán később megszoktam. A koripálya nem olyan volt mint otthon, mert otthon a tavakon általában össze vissza le van tolva a hó egy nagy részen. De itt úgy mint az utak, nagy munkagéppel széles részt letoltak egy nagy körben. A jég egyszerűen csodálatos volt. Sajnos a nagy hideg vagy egyéb tényezők miatt összerepedezett, de így legalább láthattam, hogy majdnem 1 méter vastag is lehet a jég. Bahri mesélte hogy az a rész ahol vagyunk az az egyik része a korcsolyamaraton pályának amin a versenyzők 200 Km-t is megtesznek mindössze 2-3 óra alatt. Eszméletlen gyorsasággal lehet haladni azzal a versenykorcsolyával amit kipróbáltam. Miután lejárt a kori bérlési ideje visszavittem és még egy két kört tettem Bahri korcsolyájával, de sajnos túl nagy volt a lábamra így nem volt olyan élvezetes. Hazatértem után még este egy érdeklődő "kollégának" adtam tájékoztatást az Erasmus pályázatról.

A vasárnapi napom a pihenés jegyében tellett, de időnként már elővettem a füzetemet is esélyt adva a tudásnak beleivódni a fejembe. Egyszóval ez a hétvége sikeresen eltűnt alkohol nélkül.

A finn időjárásról csak annyit, hogy ezen a héten már igazán tavaszias időnk volt. A hó megrokkant, megkezdődött az olvadás. Igaz éjszakánként még minuszok vannak, de már nem vészesek. A héten már nem is ment a radiátorom. Hétfőn kikapcsoltam és azóta sem kellett visszakapcsolnom.

Folytatás...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://othonapfinnorszag.blog.hu/api/trackback/id/tr92756573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása