HTML

5 hónap Finnország

Ez a blog egy Erasmus tanulmányi pályázatot megnyert hallgató élményeit, véleményét és helyesírási problémáit mutatja be. (De elsősorban a finn élményeket. )

Friss topikok

  • skizo... (törölt): Hajrá Jani!!! Ha tudsz valami gazdag angol csajt, aki beszél magyarul, és szívesen kivinne magával... (2011.02.10. 01:12) Kedd
  • postindex: Én ismerem ezt az ételt, de Tócsni néven. (2011.02.03. 21:45) Hétvége
  • juliacska.kulka1988: tetszik, írjál még. Anyukám is mindig sokat mesél a finnekről. (2011.01.28. 11:10) Késő kedd
  • DavJan: @postindex: Legalább van aki elolvasta a posztot :D (2011.01.20. 17:25) Nyolcadik nap - első hétvége
  • postindex: Szerintem a koreai srác komolyan vette,ha késik a tanár "el lehet menni haza":D Ezekszerint van bi... (2011.01.15. 17:52) Ötödik nap

Linkblog

Hétfő

2011.02.09. 18:16 DavJan

E héten hétfőn sem sok különös dolog történt. Az időjárás sem változott, ugyan az a szürke hétköznapi havas, hideg idő volt. A hétfő sajnos mindig nagyon korán kezdődik de legalább már szürkület van mikor felkelek. A suliban megvolt az első órám, szokás szerint várakoztam a másodikra mikor már el kellett volna kezdődnie az órának még nem aggódtam, de 15 perccel utána már megfordult a fejemben hogy lehet elmarad. Mint kiderült a mi kedves aranyos tanár urunk küldött e-mailt hogy elmarad az óra csak megint egy olyan lehetetlen időpontban írt amikor nem tudtam megnézni a leveleimet. Így a két és fél óra felesleges várakozás után vidáman mentem ebédelni. Szerencsémre még az ebédlőben értem a spanyol cimborákat így legalább az ebédet nem töltöttem egyedül. Ebéd után elmentünk a szokásos bevásárló körutunkra ahol vásároltam pár krumplit és egyéb zöldséget, hogy a hét végére talán készítek majd jó kis gulyáslevest. Az egyetlen kis problémám az az volt hogy nem találtunk őrölt feketeborsot pedig már két idegen is velünk együtt kereste a polcokon. Így szerintem ha 5 ember sem találja meg a fűszereknél akkor nem bennem van a hiba. A dologból két tanulságot tudunk leszűrni. A finnek nagyon segítőkészek ha látják hogy nagyon keresel valamit, és hogy a kemény munka sem mindig hozza meg a gyümölcsét. Szóval hazaindulás előtt még átugrottunk az Alko "márkájú" boltba ahol a hétvégére készülve spanyolék vásároltak margarítának valót. Én meg fellelkesülve a dolgon hogy végre találtam valamit amit otthon is szoktunk inni vettem egy 4 cl-es Jägermeißtert. A boltból kijövet meg is kóstoltuk, de sajnos az idegenben nevelkedett emberkéknek nem ízlett a dolog vagy csak a lányok kényesek túlságosan. A kóstoló után azonban annyira eltévedtek a nem túl nagy parkolóban hogy a kocsi kijáraton közlekedtek ki az áruháztól (gyalog ha valakinek nem lenne egyértelmű). Szerencsére gond nélkül megúszták a kalandot és így a suli előtti buszmegálló felé vehettük utunkat. Miután elváltunk a suli előtt felejtett biciklimért indultam. Miután kilakatoltam, felraktam a szatyrot a kormányra és elindultam, nem sokára kellemetlen élményben lehetett részem. Az hogy a szatyor füle leszakad az ehhez képest egy kellemes dolog mert akkor az ember csak felszedi és összeköti a füleket. De nekem kicsit komplikáltabb volt a dolog. A szatyrot gazdaságossági és környezetvédelmi megfontolásból már többször is használtam biciklin, de ez úttal sajnos megesett hogy a krumplik amik a szatyorban voltak beakadtak a forgó küllők közé és nem csak hogy kiszakították a szatyrot, de a küllők még több krumplit fel is szeleteltek így nem csak hogy kiömlött a járdára a szatyrom egész tartalma de a szatyor szanaszét is szakadt. A legrosszabb dolog az egészben, hogy az eset az étterem/ebédlő előtt történt és mivel délben esett meg a dolog, "szerencsémre" a tömött ebédlő szemtanúja lehetett a dolognak. A problémát igyekeztem minél hatásosabban és nyugodtabban kezelni. Egy pár perc krumpli, sárgarépa, hagyma, müzli szedegetés után sikeresen el is hagyhattam a terepet. Később még egy krumplit találtam a küllőre szorulva, de legalább azért nem kellett lehajolnom. A nap többi része eseménytelenül telt így folytatom a keddel talán.

Folytatás...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://othonapfinnorszag.blog.hu/api/trackback/id/tr1002649713

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása