HTML

5 hónap Finnország

Ez a blog egy Erasmus tanulmányi pályázatot megnyert hallgató élményeit, véleményét és helyesírási problémáit mutatja be. (De elsősorban a finn élményeket. )

Friss topikok

  • skizo... (törölt): Hajrá Jani!!! Ha tudsz valami gazdag angol csajt, aki beszél magyarul, és szívesen kivinne magával... (2011.02.10. 01:12) Kedd
  • postindex: Én ismerem ezt az ételt, de Tócsni néven. (2011.02.03. 21:45) Hétvége
  • juliacska.kulka1988: tetszik, írjál még. Anyukám is mindig sokat mesél a finnekről. (2011.01.28. 11:10) Késő kedd
  • DavJan: @postindex: Legalább van aki elolvasta a posztot :D (2011.01.20. 17:25) Nyolcadik nap - első hétvége
  • postindex: Szerintem a koreai srác komolyan vette,ha késik a tanár "el lehet menni haza":D Ezekszerint van bi... (2011.01.15. 17:52) Ötödik nap

Linkblog

Utolsó napok?

2011.05.10. 10:34 DavJan

Közeledvén az utolsó napokhoz megkezdtem a lelki felkészülést a hazaútra. Elkezdtem sorra venni hogyan is tudok hazamenni, hiszen több lett a csomagom mint mikor kijöttem és már akkor is alig fértem el a csomagomban. Azonban mielőtt nekiálltam volna a rendszerezésnek meg akartam nézni a repülőjegyem hogy tényleg mikor is megy. Ekkor derült ki hogy nem május 10 hanem május 9 a lefoglalt repülőjegy indulási dátuma. Ez pedig azért nagyon nem jó mert 9-én nekem még vizsgám van. Egy gyors hazatelefonálást követően megállapodtunk, hogy a papírokra való tekintettel még maradok egy kicsit és ha már úgyis ki van fizetve a lakás akkor plusz költséget amúgy sem jelent a dolog. Így tehát átfoglaltam a repülőjegyet május 21-re ami egy szombati nap, így mindenki kellemesen és nyugodtan tud közlekedni és nem kell az amúgy is hosszú hétköznapokat még hosszabbá tenni.
Szóval a múlt hetem elég pörgősre sikerült. Egyből hétfőn 2 vizsgát kellett hogy írjak így elég erősen kezdődött a hét. Kedden valamivel egyszerűbb nap volt mert a reggeli óráimból az egyik elmaradt, szóval meg tudtam oldani azt hogy egyszerre ott legyek mind a két órán. Ezután a kedd délutánom pihenéssel telt el no meg rettegéssel, mert az egyik tanár pótvizsgát ígért, de senki sem tudta mikor lesz, ezért csak találgatni tudtam mikor lesz, azt meg végképp sejteni sem lehetett hogy hol. A szerdai napom szintén nagyon rövid volt mert a reggeli óráim után a fentebb említett tanár, nem tartott már több órát és vizsgát sem íratott így újfent végeztem már délben. Egy kis extra órára beültem, holott nem sok időm volt a dologra hiszen egy másik épületbe el kellett juttatnom egy jelentést 1 órára. Délben végeztünk az előadás 12:15kor kezdődött elméletileg fél órás volt és ezután iszonyat rohanás volt a másik épületbe. Végül sikeresen leadtam a jegyzőkönyvet. Még arra is maradt időm, hogy a törött lábú spanyol ismerősömmel megtárgyaljam a bicikli kérdést.

Csütörtökön azonban már biztosan tudtam hogy vizsga van csak a a pénteki matek vizsga miatt később tudtam csak elhagyni Teku épületét ezért csodák csodájára újra rohannom kellett a vizsgámra. A terem már tele volt mikorra megérkeztem. Út közben a spanyoloknak megeresztettem egy telefont, hogy foglaljanak időben gépet mert nem lesz ha nem igyekeznek. Úgy tűnt, hogy a szavam mit sem ért mert ők még később értek mint én pedig nekik órájuk sem volt előtte (szimplán csak sokáig tartott lezuhanyozni). Végül azért csak kerítettünk egy gépet nagy nehezen. Ezután jött egy két órás szenvedés aminek az eredménye sajnos szomorúbb lett mint amit vártam. A délutánt a matek példák gyakorlásával próbáltam tölteni, hogy másnap minél jobban sikerülhessen a dolog.

Pénteken eztán jött a nagy megmérettetés. A feladatlapon ismerős feladatokkal találkoztam, de valamiért csak nem ugyan azok voltak mint órán, ami nagyon bosszantó volt hiszen olyan kérdéskombinációkat rakott így össze a tanár amiknek számomra nem is volt értelme. Egy újabb két órás szenvedés után csak bizakodni tudok az eredményben.

Szombaton tettem egy kört a kerékpárommal a városban. Elmentem Neulamakiba, ahol tanúja lehettem egy gokart versenynek. Tovább felugrottam a spanyolokhoz, kicsit beköszöntem nekik.

Neulamaki

 

Egy rövid beszélgetés után áttekertem Sarkiniemibe ahol Kevin cimborámmal tudtam egy pár szót beszélni. És megcsodálhattam a nemzetközi épületet is, ami csupán azért kapta a nevét mert 10 emeleten csak külföldi cserediákok találhatóak. Szerintem szerencsém van hogy nem abban a házban lakok, itt Pujonlaksoban nagyobb a csend és jobb a környék is.

Kép Sarkiniemiről

Sarkiniemi

 

Szombat este még elugrottam egy házibuliba amit egész jóra sikerült. Idejében véget is ért szóval kívánni sem lehetett volna jobbat.

Vasárnap Kevin elhívott egy erdei túrára a kis családjával. Mivel nekik van kocsijuk így a távolság leküzdése nem volt probléma. Elmentünk egy vízeséshez ahol egy gyors grillezés után továbbálltunk egy halastóhoz, ahol lazacot lehetett fogni. Ki is próbáltam a tehetségemet ami végül sikerrel járt. Sokat próbálkoztam azért mert ezek a lazacok aztán nagyon tudnak ugrálni. Ezen a helyen van egy olyan lehetőség hogy a kifogott halat egyből megfüstölik kérésre és azt helyben el is lehet fogyasztani. Mi is így tettünk és egy finom vacsora után hazának vettük az irányt.

Nem egy vadállat de legalább én fogtam:

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://othonapfinnorszag.blog.hu/api/trackback/id/tr392892548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása