HTML

5 hónap Finnország

Ez a blog egy Erasmus tanulmányi pályázatot megnyert hallgató élményeit, véleményét és helyesírási problémáit mutatja be. (De elsősorban a finn élményeket. )

Friss topikok

  • skizo... (törölt): Hajrá Jani!!! Ha tudsz valami gazdag angol csajt, aki beszél magyarul, és szívesen kivinne magával... (2011.02.10. 01:12) Kedd
  • postindex: Én ismerem ezt az ételt, de Tócsni néven. (2011.02.03. 21:45) Hétvége
  • juliacska.kulka1988: tetszik, írjál még. Anyukám is mindig sokat mesél a finnekről. (2011.01.28. 11:10) Késő kedd
  • DavJan: @postindex: Legalább van aki elolvasta a posztot :D (2011.01.20. 17:25) Nyolcadik nap - első hétvége
  • postindex: Szerintem a koreai srác komolyan vette,ha késik a tanár "el lehet menni haza":D Ezekszerint van bi... (2011.01.15. 17:52) Ötödik nap

Linkblog

Sokadik szombat

2011.02.13. 17:51 DavJan

A péntek esti szaunázásról nem értem túl későn haza, de valahogy mégis sikerült sokáig aludnom szombaton. A délután jó részében nem történt semmi. Később azonban meglepetésemre Ayhan és barátnője érkezett meg a lakásba. Hoztak egy csomó mindent és már akkor kezdtem sejteni hogy ebből evés lesz. 8 óra körül neki is álltak a főzésnek és meg is lettem hívva ahogy azt sejtettem. Főzőcskézés közben sikerült beszélgetnünk egy kicsit újra csak a felmerülő nyelvi, szokásbeli különbségekről. A vacsora igen finomra sikerült, első ránézésre olyan volt mint a makaróni de azért csak más volt. Alapvetően padlizsánból készült volt benne még hagyma meg valami hús is talán. Sajnos a készítés elejéről lemaradtam így nem tudom mit tettek még bele, de jól sikerült. Miközben Ayhan készítette a főételt Minna (Ayhan barátnője) salátát készített. Épp olyan salátát csinált mint amit az iskolai menzán eszek nap mint nap azzal a különbséggel, hogy ebben több volt a hagyma. A hagymára gyorsan kitérve csak annyit, hogy Minna és Ayhan is egy véleményen voltak mikor kijelentették, hogy a finneknél nagyon gyakran előfordul hogy valaki a munkahelyén ebéd időben behagymázik és olyankor a kollégái nem örülnek a dolognak így ők is jól behagymáznak és akkor nem érzik a másik hagyma szagát. Ezért Minna szerint vannak is olyan munkahelyek ahol kifejezetten tiltják a hagyma fogyasztást munkaidőben. Szóval a salátába is került jó sok hagyma, de szerencsére ezzel nem zavartam senkit. A saláta mellé még sütöttek valamilyen sajtot is ami megint csak igen ízletesre sikeredett. Desszertnek Minna készített aludttejből és vegyesgyümölcsből joghurt szerűséget. A vacsora jól tellett, Konrád sajnos nem vett részt mert ő még korábban távozott egy buliba amit a korábbi lakóhelyén tartottak. Vacsora közben újabb témák merültek fel, eleinte csak a nemzetek közötti konfliktus volt a terítéken mint pl: a török-görög viszály (a sajt történetéből eredendően) aztán én is meséltem a magyar-szlovák viszonyról ami csak tetézte a dolgot. Ezen témák közben a finn asztaltársaságát megtestesítő egyetlen lányka nem sokat tudott hozzátenni, de érdeklődtünk a finn-orosz és finn-svéd kapcsolatokról. Mint megtudtuk itt északon nincsenek ilyen problémák a népek között, ha vannak is akkor csak nagyon jelentéktelen mértékben. Az időt sikerült elég szépen elbeszélgetni így a desszertre kb 11 órakor került sor. A desszert után én is úgy döntöttem, hogy ideje lesz lassan lefeküdni és nem sokkal utána már az álmok álmát álmodtam.

 

Folytatás...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://othonapfinnorszag.blog.hu/api/trackback/id/tr982658510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása